1
Січень 2024року
дотримуємо регламенту
санітарний одяг

Санітарний і спеціальний одяг: перевіряємо вимоги

Як дотримати вимог щодо санітарного та спеціального одягу в закладі дошкільної освіти? Відповідь — у статті. Адже це питання — під контролем Держпраці

Підготувала редакція журналу «Медична сестра дошкільного закладу»

Персонал закладу дошкільної освіти (далі — заклад) має носити охайний одяг та перебувати у приміщеннях закладу в змінному взутті.

Працівники мають надягати заздалегідь промаркований санітарний одяг:

  • для робіт, що пов’язані з організацією харчування;
  • для прибирання приміщень.

Заміну санітарного та спеціального одягу працівники закладу здійснюють у міру забруднення.

Керуємося вимогами Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом МОЗ від 24.03.2016 № 234.

Санітарний одяг

Роботи, пов’язані з організацією харчування дітей, працівники закладу проводять у санітарному одязі. Серед видів робіт:

  • сервірувати столи;
  • отримувати та порціонувати готові страви;
  • годувати дітей;
  • прибирати обідні столи;
  • мити посуд.
Санітарний одяг необхідно зберігати на вішалці поруч із буфетною.

Керівництво закладу має забезпечити для персоналу не менше трьох комплектів санітарного одягу на одного працівника. Працівники надягають:

  • білий або світлий халат;
  • фартух із тканини для отримання та видавання їжі;
  • косинку, ковпак;
  • фартух із полімерних матеріалів для миття посуду.
Заборонено застібати санітарний одяг шпильками та голками, зберігати в кишенях різні сторонні предмети.

У санітарному одязі заборонено:

  • виконувати роботи з прибирання приміщень;
  • заходити в туалет та перебувати в ньому;
  • виходити на вулицю;
  • знаходитись у цьому одязі в інших приміщеннях, поза місцем харчування дітей.

Перед відвідуванням туалету санітарний одяг необхідно залишати на вішалці поруч із дверима туалету. Після відвідування туалету персонал має обов’язково мити руки, а працівники харчоблоку після миття рук мають дезінфікувати руки препаратами, дозволеними до використання.

Спеціальний одяг

Спеціальний одяг для прибирання приміщень групових (житлових) осередків і туалетів використовуємо за призначенням. Для прибирання приміщень працівники надягають халати світлих відтінків. Халати потрібно зберігати в групових кімнатах.

Для прибирання туалету використовуємо халати темного кольору. Їх зберігаємо на вішалці у туалетних кімнатах.

Після прибирання працівники закладу мають ретельно вимити руки.

Змінне робоче взуття має бути зручним та легким. Воно не має зісковзувати з ноги та ковзати по підлозі. Бажано, щоб підошва робочого взуття не була пласкою й добре амортизувала.

Керівництво закладу забезпечує працівників спецодягом відповідно до умов колективного договору. Недотримання вимог щодо спеціального одягу може призвести до штрафів під час перевірок Держпраці.